boek een gratis proefles!

Ben jij ook iemand die de hele dag binnen bezig is?

Voor werk, of om voor je kinderen of het huishouden te zorgen?

Breng je jouw werkdag voornamelijk zittend door?

Wil je wel meer bewegen, maar vind je het moeilijk om jezelf hiervoor te motiveren?

Vind je in je uppie buiten wandelen of joggen gewoon ook niet gezellig?

Denk jij steeds als jij die sportievelingen voorbij ziet rennen: Ik moet toch nodig ook meer bewegen, maar komt het er maar niet van?

Denk je dat je te oud bent om nu nog aan sporten te beginnen?

Schaam jij je een beetje voor de slechte conditie van je lichaam en durf je daarom niet te beginnen?

Voel jij telkens al je opstaat dat je toch wel erg stijf bent, maar heb je nog niet de puf gehad er iets mee te doen?

Herken jij het dat als je eens een weekendje weg gaat,  je van de natuur zo rustig en blij kan worden?  En denk je dat het niet mogelijk is om ook buiten die uitstapjes dat fijne gevoel te hebben?

Heb jij na een lange werkdag binnen vaak droge ogen, weinig energie en zelfs een zeurende hoofdpijn?

Dan is Slowrun iets voor jou!

Lekker buiten bewegen in de natuurvoor meer energie, een boost voor je gelukshormonen, een gezonder lijf  en dus ook:

Een blijere jij!

Boek direct jouw Slowruntraining!

Ergens weet je het natuurlijk allemaal wel…

Over het belang van bewegen in het kader van gezondheid wordt al jaren gesproken. En niet voor niks. Ons mager bewegingspatroon, ook wel onze sedentair gedrag genoemd, is een van de grootste gezondheidsbedreigingen. Niet voor niets wordt er wel eens gesteld dat zitten het nieuwe roken is.

Ons werk is vaak zittend, we gaan er vaak zittend naar toe en thuis denken wij ons te ontspannen door zittend TV te kijken of achter de laptop bezig te zijn. Terwijl we door matige inspanning in de natuur veel beter en dieper ontspannen. Het is ontzettend logisch dat door een chronisch gebrek aan bewegen grote gezondheidsproblemen ontstaan. Ons lichaam is gemaakt om veel buiten te bewegen!

En als wij dan bewegen dan is dat vaak in een sportschool. Laten wij dat alsjeblieft ook meer buiten doen, bij voorkeur in de  natuur!

Want dat prachtige intelligente lijf van ons is ooit gebouwd om te jagen en te verzamelen. Ook ons brein is niet gemaakt voor al die prikkels die wij de hele dag opdoen achter de computer of telefoon.

Mijn missie is mensen gezonder en gelukkiger te maken door meer buiten te gaan bewegen. Ons lichaam is gebouwd om in de natuur te zijn. Het schreeuwt erom om dat wij het daar vaker naar toe brengen!

Dít is de gezondheidswinst die je kunt behalen met regelmatig bewegen in de natuur:

Psychische/mentale voordelen van dagelijkse beweging

  • reduceert stress en alle daarbij behorende klachten
  • vermindert en voorkomt depressies
  • verhoogt je denkvermogen
  • zorgt voor een beter emotieregulatie
  • vermindert klachten tgv angststoornis
  • verhoogt de synaptische transmissie in de hersenen, wat leidt tot verhoogde aandacht en concentratie
  • vertraagt Alzheimer/dementieklachten en helpt bij het voorkomen van deze ziekten
  • zorgt voor betere slaap
  • vermindert vermoeidheidsklachten

Fysieke voordelen van beweging

  • houdt ons bewegingsapparaat gezond
  • helpt bij het voorkomen van zwaarlijvigheid (obesitas)
  • zorgt voor minder snelle afbraak van je botten (osteoperose)
  • helpt beroertes en hart & vaatziekten voorkomen
  • helpt bij het in balans houden van de hormonen
  • bevordert de spijsvertering
  • helpt bij het voorkomen van Diabetes Type 2 en het Metaboolsyndroom/Insulineresistentie (voorligger Diabetes Type 2)
  • vermindert de kans op dikke darmkanker, borstkanker en baarmoederhalskanker
  • boost je immuunsysteem (al helemaal in combi met koudetraining)

Dit is Slowrun!

Kortgezegd is Slowrun een uitnodiging voor vrouwen die (weer) willen gaan bewegen. We wandelen, powerwalken en rennen in een heel rustig tempo. Bij voorkeur terug de natuur in, waar ons lieve en intelligente lijf eigenlijk voor gebouwd is. Dus laten wij het daar vaker naar toe brengen!

We werken onderweg aan het versterken van onze core en lopen vanuit een ontspannen basis. We nemen af en toe een moment voor een ademhalingsoefening en ontspanningsoefeningen, zodat wij weer beter naar ons lijf leren luisteren. En verder: een hoop gekkigheid en plezier!

Door buiten te bewegen in de natuur boost je ook nog eens de aanmaak van de hormonen serotonine en endorfine. Daardoor gaat je stemming verbeteren, word je rustiger, ben je minder gevoelig voor pijn en slaap je ook weer beter.  

Ons doel is om buiten bewegen structureel in jouw leven te gaan inpassen. Door alle voordelen ook écht te gaan voelen werk je meteen aan je intrinsieke motivatie.

Want wie wil zich nu niet fitter, blijer en gezonder voelen? Om het vol te houden is het nemen van kleine stapjes (letterlijk en figuurlijk) noodzaak. Veel mensen geven sporten op of beginner er niet eens aan, omdat ze vinden dat ze niet goed genoeg zijn of zich schamen voor hun lichaam.

Bij Slowrun zijn we zacht voor elkaar en ons zelf. We ontspannen door inspanning, maar houden het rustig. We vieren jouw successen en we maken veel plezier. Zo ga je vanzelf uitkijken naar jouw volgende Slowruntraining, en ga je het missen wanneer je het een tijdje niet doet. Zorgen dat wij structureel blijven bewegen is een grote uitdaging. Een Slowruntraining gaat altijd door, behalve bij kleurcodes van het KNMI. Want een beetje regen maakt dat het zo lekker ruikt in het bos! Het voldane gevoel als je na een slowruntraining onder de douche staat is ALTIJD een beloning!

Core Stability

Core Stability betekent eigenlijk gewoon “stabiele romp”. En die heeft ieder mens nodig om zich zonder pijntjes en blessures goed te kunnen bewegen. Je hoeft daar echt niet voor naar de sportschool. Met eenvoudige oefeningen in de natuur kom je er ook.

Squats en Planking zullen de basis zijn, en dat kan echt iedereen op zijn eigen niveau en tempo doen.

Er gebeurt in het bos of op de hei altijd wel iets onverwachts en dat levert af en toe hilarische taferelen op. Humor is ook een belangrijke factor tijdens onze Slowrun-activiteiten.

Lachen is namelijk óók gezond. Dus dat pikken mooi even mee onderweg!

Weetje: Wanneer je lacht span je maar liefst 17 spieren in je lichaam aan. Niet alleen in je gezicht, maar door je hele lichaam is je lach te voelen. Zo span je tijdens een lachbui onder andere je rug, benen, buik en ademhalingsspieren. Dus ook lachen is werken aan je Core Stability!

Dit zijn de vormen waarin ik Slowruncoaching aanbiedt:

10-weekse Slowruntraining in een groep:

In 10 weken werken wij toe naar een basisconditie. We starten met een Powerwalk en ga dan door naar een Slowrun. Onderweg werken wij aan de core en doen wij ontspanningsoefeningen. Bij de 10-weekse krijg je een leuke goodie-bag met onder andere een sportshirt van Energetics( eigen merk van Intersport) ter waarde van E 25,= . Na de 10-weekse is het mogelijk een strippenkaart aan te schaffen om ook na jouw les begeleid verder te kunnen lopen. Dat kan op de Strippenkaartloop of bij elke willekeurige groepsles die ik loop.

E 149,=

Klik hier voor actuele startdata en locatie.

Geef de jouw gewenste startdatum aan bij de aankoop.

Vragen? Stuur een Whatsapp naar 06-24589581

Start jouw 10-weekse Slowruntraining

5-weekse Slowruntraining in een groep:

Voor wie de 10-weekse ooit al gedaan heeft en even een opfriscursus wil, of voor wie in 5 weken de basis van Slowrun onder de knie wil krijgen en daarna genoeg discipline heeft om het zelf voort te zetten.

Bij jouw aankoop kun je het SlowRun shirt van  Energetics kopen met 50% korting ( voor E 12,50)

Na de 5-weekse is het mogelijk een strippenkaart aan te schaffen om ook na jouw les begeleid verder te kunnen lopen. Dat kan bij de Strippenkaartloop of bij elke groepsles.

E 85,=

Klik hier voor actuele startdata en locatie.

Geef jouw gewenste startdatum aan bij de aankoop.

Vragen? Stuur een Whatsapp naar 06-24589581

Start jouw 5-weekse slowruntraining

Vriendinnen-Slowruntraining

exclusieve aandacht voor jou en jouw vriendin

start in overleg

verzamelplaats in overleg

omgeving Ermelo/Putten/Garderen/Uddel

E 149,= p.p.

Personal training

Liever een 1-op-1 training? Exclusieve aandacht alleen voor jou? Boek dan de Personal Training!

Wil je overleg over de startdatum? Stuur dan een whatsapp naar 06-24589581 of bel!

E 249,=

Aangemeld? Dan neem ik zo snel mogelijk contact met je op!

Start jullie vriendinnen-Slowruntraining Start jouw Personal Slowruntraining!
Ga naar de Slowrun Strippenkaart

Als je eenmaal een 5- of 10-weekse training hebt doorlopen is het natuurlijk de bedoeling dat je ook continuïteit aanbrengt in jouw slowrunactiviteiten, anders zijn alle gezondheidsvoordelen die ik eerder op deze pagina noemde, direct weer verdwenen. Dat zou zonde zijn! Je kunt in de whatsapp groep natuurlijk ook afspraken maken met Slowrunvriendinnen. Maar af en toe onder begeleiding is ook fijn. .Daarom is er de Slowrun Strippenkaartloop in het leven geroepen. Bestel deze 10-strippenkaart voor E 67,50. Dan heb je 9 strippen en als die op zijn mag je gratis nog een 10e keer tegen inlevering van jouw volle kaart.  Omdat ik een deel van het jaar in het buitenland zit, tref je hier de perioden waarin  de strippenkaartloop wél kan plaatsvinden!

Kijk hier voor alle startdata en data Strippenkaartloop
Boek jouw Summer slowrun

Summer Slowrun! Voor als je in Ermelo/Putten/Garderen op vakantie bent.

Voor de vakantieganger die na deze vakantie toch écht wil beginnen met een gezonde leefstijl, of de vakantie juist wil gebruiken om een start te maken met een gezond levenspatroon.

Jij hebt nu de tijd, ik heb de tips, en samen hebben wij plezier!

  • een stoomcursus Slowrun, privé of in een groep
  • datum en tijd en startpunt in overleg
  • duur: 1,5 uur
  • 35,= euro per keer per persoon
  • in een groep van meer dan 2 personen (max 10) 25,= euro per persoon
  • Tijdens het zelfde verblijf nóg een keer? Bij één of twee personen is de vervolgtraining dan E 25,= per persoon en bij 3 of meer E 15,= per persoon.
  • Als je het leuk vindt, verwijs ik je door naar de Slowruntrainer in jouw woonplaats! We hebben al meer dan 60 Slowruntrainsters in Nederland.
  • Inclusief een klein ontbijt in de buitenlucht! ( alleen bij goed weer!)

We houden de vakantiestemming er in!

Dat betekent vrolijke snuiten en altijd zin!

 

 

Ik ben Brigitte de Ruijter, ik ben 56 jaar en heb tot voor een paar jaar geleden voornamelijk overleefd in plaats van geleefd. Dat begon al als baby, en later als kind dat op een vreselijke manier werd gepest op school. Mijn thuissituatie was onveilig en zo belandde ik als puber al op straat.

Mijn doorzettingsvermogen en veerkracht hebben ervoor gezorgd dat ik uiteindelijk werk én een woning kreeg. Maar de overleefstand bleef aan. Ik werkte 6 dagen per week en wilde van alles doen om maar niet meer in een afhankelijke positie te komen. Maar mijn trauma’s pakte ik niet aan, ik rende er voor weg.

Natuurlijk heeft dat wegrennen consequenties gehad. Zo pakte ik al mijn problemen puur praktisch aan en vond “gevoel” lastig. Ik koos mijn partner, de vader van mijn kinderen, uit op het gevoel van veiligheid dat ik dacht dat hij kon bieden, en verwarde dat veilige gevoel met verliefdheid.

Ironisch is het dat de relatie er een werd vol met partnergeweld, waardoor ik ook weer in de overlevingsmodus bleef. Tot dat ik besefte dat ik mijn twee kinderen zo ook een verkeer wereldbeeld meegaf.

Daarom deed ik na 11 jaar toch aangifte van mishandeling, omdat het geweld plaats ging vinden in het bijzijn van de kinderen.

Maar in plaats dat het daarna beter werd, volgde jaren van vechtscheiding en psychische mishandeling. Dit ging ook ten koste van het contact met mijn kinderen.

Pas toen ik achter in de veertig was, ben ik uitgebreid in therapie geweest en zijn alle trauma’s verwerkt. Eenmaal uit de overleefmodus en getriggerd door de dingen dingen die ik in therapie had gehoord, ging ik opleidingen doen waarin ik alles hoorde over de gevolgen van chronische stress op het lichaam, het belang van een goede hormoonbalans, voeding, en positieve psychologie.

Veel van de dingen die ik leerde paste ik op mijzelf toe. Met verbluffende resultaten. Zo wist ik 13 kilo af te vallenen bouwde ik antidepressiva af door op de juiste manier structureel te gaan bewegen. Daarnaast wist ik zo mijn cholesterolgehalte omlaag te brengen tot gezonde waarden.

Toen het concept Slowrun op mijn pad kwam, was ik meteen enthousiast. Ik was vanwege mijn passie voor de natuur al op de Veluwe beland. En de naam van mijn praktijk verwijst natuurlijk ook naar de natuur. De combinatie van natuur en beweging om te ontspannen, jezelf in vorm te houden en verantwoord te bewegen is geweldig.

Als Vitaliteitscoach vond ik het dan ook heel belangrijk om het product Slowrun op te nemen in mijn aanbod.

Slowrun Nederland

Slowrun is in 2018 opgericht door Verona de Waal. Haar missie is vrouwen zich zelf weer te leren voelen door te gaan bewegen met respect voor ieders grenzen.

Als alleenstaande moeder begon zij weer met hardlopen toen de jongste naar school ging. Jarenlang heeft zij samen met vriendinnen hardgelopen. Daarnaast heeft zij een 4-jarige Yoga opleiding gedaan. Behalve rekken en strekken ontdekte ze de kracht van het focussen op adem en zachte aandacht voor het lichaam én de geest. Dit is zij gaan combineren met hardlopen en zo is Slowrun Nederland ontstaan.

Verona is bekend geworden met de uitzending van “Mooiste meisje van de klas” waarin zij haar bijzondere levensverhaal uit de doeken doet. Je kunt de uitzending hier terug kijken.

Inmiddels heeft zij 60 Slowruncoaches opgeleid die door heel Nederland haar missie verder uitdragen: