Ben jij ook iemand die de hele dag binnen bezig is?

Voor werk, of om voor je kinderen of het huishouden te zorgen?

Breng je jouw werkdag voornamelijk zittend door?

Wil je wel meer bewegen, maar vind je het moeilijk om jezelf hiervoor te motiveren?

Vind je in je uppie buiten wandelen of joggen gewoon ook niet gezellig?

Denk jij steeds als jij die sportievelingen voorbij ziet rennen: Ik moet toch nodig ook meer bewegen, maar komt het er maar niet van?

Denk je dat je te oud bent om nu nog aan sporten te beginnen?

Schaam jij je een beetje voor de slechte conditie van je lichaam en durf je daarom niet te beginnen?

Voel jij telkens al je opstaat dat je toch wel erg stijf bent, maar heb je nog niet de puf gehad er iets mee te doen?

Herken jij het dat als je eens een weekendje weg gaat,  je van de natuur zo rustig en blij kan worden?  En denk je dat het niet mogelijk is om ook buiten die uitstapjes dat fijne gevoel te hebben?

Heb jij na een lange werkdag binnen vaak droge ogen, weinig energie en zelfs een zeurende hoofdpijn?

Dan is Slowrun iets voor jou!

Lekker buiten bewegen in de natuurvoor meer energie, een boost voor je gelukshormonen, een gezonder lijf  en dus ook:

Een blijere jij!

Boek direct jouw Slowruntraining!

Ergens weet je het natuurlijk allemaal wel…

Over het belang van bewegen in het kader van gezondheid wordt al jaren gesproken. En niet voor niks. Ons mager bewegingspatroon, ook wel onze sedentair gedrag genoemd, is een van de grootste gezondheidsbedreigingen. Niet voor niets wordt er wel eens gesteld dat zitten het nieuwe roken is.

Ons werk is vaak zittend, we gaan er vaak zittend naar toe en thuis denken wij ons te ontspannen door zittend TV te kijken of achter de laptop bezig te zijn. Terwijl we door matige inspanning in de natuur veel beter en dieper ontspannen. Het is ontzettend logisch dat door een chronisch gebrek aan bewegen grote gezondheidsproblemen ontstaan. Ons lichaam is gemaakt om veel buiten te bewegen!

En als wij dan bewegen dan is dat vaak in een sportschool. Laten wij dat alsjeblieft ook meer buiten doen, bij voorkeur in de  natuur!

Want dat prachtige intelligente lijf van ons is ooit gebouwd om te jagen en te verzamelen. Ook ons brein is niet gemaakt voor al die prikkels die wij de hele dag opdoen achter de computer of telefoon.

Mijn missie is mensen gezonder en gelukkiger te maken door meer buiten te gaan bewegen. Ons lichaam is gebouwd om in de natuur te zijn. Het schreeuwt erom om dat wij het daar vaker naar toe brengen!

Dít is de gezondheidswinst die je kunt behalen met regelmatig bewegen in de natuur:

Psychische/mentale voordelen van dagelijkse beweging

  • reduceert stress en alle daarbij behorende klachten
  • vermindert en voorkomt depressies
  • verhoogt je denkvermogen
  • zorgt voor een beter emotieregulatie
  • vermindert klachten tgv angststoornis
  • verhoogt de synaptische transmissie in de hersenen, wat leidt tot verhoogde aandacht en concentratie
  • vertraagt Alzheimer/dementieklachten en helpt bij het voorkomen van deze ziekten
  • zorgt voor betere slaap
  • vermindert vermoeidheidsklachten

Fysieke voordelen van beweging

  • houdt ons bewegingsapparaat gezond
  • helpt bij het voorkomen van zwaarlijvigheid (obesitas)
  • zorgt voor minder snelle afbraak van je botten (osteoperose)
  • helpt beroertes en hart & vaatziekten voorkomen
  • helpt bij het in balans houden van de hormonen
  • bevordert de spijsvertering
  • helpt bij het voorkomen van Diabetes Type 2 en het Metaboolsyndroom/Insulineresistentie (voorligger Diabetes Type 2)
  • vermindert de kans op dikke darmkanker, borstkanker en baarmoederhalskanker
  • boost je immuunsysteem (al helemaal in combi met koudetraining)

Dit is Slowrun!

Kortgezegd is Slowrun een uitnodiging voor vrouwen die (weer) willen gaan bewegen. We wandelen, powerwalken en rennen in een heel rustig tempo. Bij voorkeur terug de natuur in, waar ons lieve en intelligente lijf eigenlijk voor gebouwd is. Dus laten wij het daar vaker naar toe brengen!

We werken onderweg aan het versterken van onze core en lopen vanuit een ontspannen basis. We nemen af en toe een moment voor een ademhalingsoefening en ontspanningsoefeningen, zodat wij weer beter naar ons lijf leren luisteren. En verder: een hoop gekkigheid en plezier!

Door buiten te bewegen in de natuur boost je ook nog eens de aanmaak van de hormonen serotonine en endorfine. Daardoor gaat je stemming verbeteren, word je rustiger, ben je minder gevoelig voor pijn en slaap je ook weer beter.  

Ons doel is om buiten bewegen structureel in jouw leven te gaan inpassen. Door alle voordelen ook écht te gaan voelen werk je meteen aan je intrinsieke motivatie.

Want wie wil zich nu niet fitter, blijer en gezonder voelen? Om het vol te houden is het nemen van kleine stapjes (letterlijk en figuurlijk) noodzaak. Veel mensen geven sporten op of beginner er niet eens aan, omdat ze vinden dat ze niet goed genoeg zijn of zich schamen voor hun lichaam.

Bij Slowrun zijn we zacht voor elkaar en ons zelf. We ontspannen door inspanning, maar houden het rustig. We vieren jouw successen en we maken veel plezier. Zo ga je vanzelf uitkijken naar jouw volgende Slowruntraining, en ga je het missen wanneer je het een tijdje niet doet. Zorgen dat wij structureel blijven bewegen is een grote uitdaging. Een Slowruntraining gaat altijd door, behalve bij kleurcodes van het KNMI. Want een beetje regen maakt dat het zo lekker ruikt in het bos! Het voldane gevoel als je na een slowruntraining onder de douche staat is ALTIJD een beloning!

Core Stability

Core Stability betekent eigenlijk gewoon “stabiele romp”. En die heeft ieder mens nodig om zich zonder pijntjes en blessures goed te kunnen bewegen. Je hoeft daar echt niet voor naar de sportschool. Met eenvoudige oefeningen in de natuur kom je er ook.

Squats en Planking zullen de basis zijn, en dat kan echt iedereen op zijn eigen niveau en tempo doen.

Er gebeurt in het bos of op de hei altijd wel iets onverwachts en dat levert af en toe hilarische taferelen op. Humor is ook een belangrijke factor tijdens onze Slowrun-activiteiten.

Lachen is namelijk óók gezond. Dus dat pikken mooi even mee onderweg!

Weetje: Wanneer je lacht span je maar liefst 17 spieren in je lichaam aan. Niet alleen in je gezicht, maar door je hele lichaam is je lach te voelen. Zo span je tijdens een lachbui onder andere je rug, benen, buik en ademhalingsspieren. Dus ook lachen is werken aan je Core Stability!

Dit zijn de vormen waarin ik Slowruncoaching aanbiedt:

10-weekse Slowruntraining in een groep:

In 10 weken werken wij toe naar een basisconditie. We starten met een Powerwalk en ga dan door naar een Slowrun. Onderweg werken wij aan de core en doen wij ontspanningsoefeningen. Bij de 10-weekse krijg je een leuke goodie-bag met onder andere een sportshirt van Energetics( eigen merk van Intersport) ter waarde van E 25,= . Na de 10-weekse is het mogelijk een strippenkaart aan te schaffen om ook na afloop van de training begeleid verder te kunnen lopen. Dat kan op de Strippenkaartloop of bij elke willekeurige groepsles die ik loop.

E 149,=

Klik hier voor actuele startdata en locatie.

Geef de jouw gewenste startdatum aan bij de aankoop.

Start jouw 10-weekse Slowruntraining

5-weekse Slowruntraining in een groep:

Voor wie de 10-weekse ooit al gedaan heeft en even een opfriscursus wil, of voor wie in 5 weken de basis van Slowrun onder de knie wil krijgen en daarna genoeg discipline heeft om het zelf voort te zetten.

Bij jouw aankoop kun je het SlowRun shirt van  Energetics kopen met 50% korting ( voor E 12,50)

Na de 5-weekse is het mogelijk een strippenkaart aan te schaffen om ook na jouw les begeleid verder te kunnen lopen. Dat kan bij de Strippenkaartloop of bij elke groepsles.

E 85,= 

 

Klik hier voor actuele startdata en locatie.

Geef jouw gewenste startdatum aan bij de aankoop.

momenteel geen 5-weekse in de planning!

Vriendinnen-Slowruntraining

exclusieve aandacht voor jou en jouw vriendin

start in overleg

verzamelplaats in overleg

omgeving Ermelo/Putten/Garderen/Uddel

E 149,= p.p.

Personal training

Liever een 1-op-1 training? Exclusieve aandacht alleen voor jou? Boek dan de Personal Training!

Wil je overleg over de startdatum? Stuur dan een whatsapp naar 06-24589581 of bel!

E 249,=

Aangemeld? Dan neem ik zo snel mogelijk contact met je op!

Start jullie vriendinnen-Slowruntraining Start jouw Personal Slowruntraining!
Ga naar de Slowrun Strippenkaart

Als je eenmaal een 5- of 10-weekse training hebt doorlopen is het natuurlijk de bedoeling dat je ook continuïteit aanbrengt in jouw slowrunactiviteiten, anders zijn alle gezondheidsvoordelen die ik eerder op deze pagina noemde, direct weer verdwenen. Dat zou zonde zijn! Je kunt in de whatsapp groep natuurlijk ook afspraken maken met Slowrunvriendinnen. Maar af en toe onder begeleiding is ook fijn. .Daarom is er de Slowrun Strippenkaartloop in het leven geroepen. Bestel deze 10-strippenkaart voor E 67,50. Dan heb je 9 strippen en als die op zijn mag je gratis nog een 10e keer tegen inlevering van jouw volle kaart.  Omdat ik een deel van het jaar in het buitenland zit, tref je hier de perioden waarin  de strippenkaartloop wél kan plaatsvinden!

Kijk hier voor alle startdata en data Strippenkaartloop

Zo fijn dat ik m’n sport heb
gevonden! Ik heb de 10 weekse slowrun training gedaan bij Brigitte. Wat ik nooit verwacht had is dat ik na de cursus
5 km kan rennen. Voel me er ook super bij, krijg er energie van! Tijdens de cursus werd er ook aandacht aan voeding, spieroefeningen en ontspanning besteed.
Iedere dag nog blij dat slowrun op m’n pad is gekomen

Leyla Vlijm

Brigitte is een “super”coach!! Zelfs mensen die niet van (hard)lopen houden gaan het leuk vinden!! Iedere keer nieuwe paden, oefeningen, bezinning en inspanning met zoooooveel enthousiasme. Ik word er iedere keer blij van en kijk al weer uit naar de volgende training

Jolet Doijer

Ik heb de 5 weekse training slowrun gevolgd bij Brigitte. Nooit verwacht dat ik zo snel resultaat zou boeken😀en de lessen worden zo relaxed gegeven. Het was gezellig en stimulerend om in een groepje te lopen. Ik kan het iedereen aanraden!

Anneke Bakker

Tijdens een 5 weekse training voor 2 personen zo veel geleerd. Nooit gedacht dat ik in die periode mijn conditie zo kon verbeteren! Ook het mentale vlak krijgt aandacht tijdens de training. Brigitte zorgt ook voor de vrolijke noot tussen door. Nu zelf aan de slag met slow running en ter ondersteuning zo nu en dan een les mee doen via de strippenkaart.”

Trees van Dijk

 

Samen met mijn vriendin de 5-weekse privé-training geboekt en met plezier gevolgd. Brigitte geeft met veel enthousiasme haar training en heeft aandacht voor zowel lichamelijke als mentale aspecten. Ze weet je op een vrolijke manier te stimuleren om door te gaan, ook als het even wat zwaarder is. Wij gaan zeker door met Slow-running!

Alexandra Klarenbeek

 

Ik heb een privé training bij Brigitte geboekt omdat het concept mij heel erg aansprak. Ik heb er geen spijt van gehad! Ze weet je geweldig te motiveren en het totaal plaatje is een hele fijne combinatie van: in de natuur zijn, beweging, in- en ontspanning. Ik heb door deze training eindelijk weer een start gemaakt mijzelf te bewegen in de vorm van powerwalk en slowrunning. Dit is een vorm van beweging waar ik als professionele niet beweger heel goed mee uit de voeten kom! Ik ben heel blij met slowrunning van Brigitte in contact te zijn gekomen, dit past bij mij. Bedankt Brigitte voor deze fijne en inspirerende training!

Caroline Witting ( Oostenrijk)